Followers

Translate

Sunday, June 20, 2010

MALAKOFF CHARITY RIDE 2010 - SUCCESFULL

Malakoff Charity Ride 2010 - mulai 4 hingga 6 Jun 2010. Kayuhan amal yang merupakan acara tahunan menyaksikan ramai peserta dari seluruh Malaysia mengambil bahagian. Laluan pada tahun ini adalah dari Kota Bharu ke Kuala Terengganu ke Tanah Merah dan berakhir di Kota Bharu, Kelantan.

Perlis Power menghantar beberapa orang wakil yang merupakan 'riders & marshal' . Sehari sebelum hari kayuhan suatu majlis ringkas doa selamat diadakan. Bertolak ke Kota Bharu diringi oleh 4 superbike, sebuah pick up dan sebuah kereta.


Dari kiri : Farid, Maslin, Nazeri, Azreen, Izham, Hj Nik, Shiva, Ridzuan & Mazaini



Hari Pertama: Kota Bharu ke Kuala Terengganu (170km - Beach Day)


Hari pertama kayuhan menyusuri jalan pantai. Bermula dari Bandar Kota Bharu - Pulau Melaka - Bachok (pantai Irama) - Tok Bali - Besut - Kg Raja - Merang - Batu Rakit - Gong Badak - Kuala Terengganu - Pantai Batu Burok. Pada malamnya semua peserta bermalam di Kuala Terengganu.




Semua masih gagah....di hari pertama kayuhan


Antara hasil kutipan derma - disalurkan kepada mereka yang memerlukan


Riders dari Perlis Power : duduk berjersi hijau & ride up north


Hari Kedua : Kuala Terengganu ke Tanah Merah (190km - rolling day)


Hari kedua kayuhan melalui jalan berbukit menguji ketahanan semua peserta. Bermula dari pantai Batu Burok - Gong Badak - Felda Belora - Ladang Jaya - Setiu - Felda Selasih - Lata Belatan - Machang - Kemubu Kok Lanas - Tanah Merah.


Antara roadbike yang di cantik...harga??




2 peserta - dengan MTB mereka (Azreen & Farid) >Tabik la.....


Kanak-kanak pun tumpang syok

Keceriaan antara peserta & marshal



Hari ketiga - Tanah Merah ke Kota Bharu (170km Siam day)


Hari ketiga merupakan hari terakhir kayuhan. Bermula dari Tanah Merah - Felda Kemahang - Rantau Panjang - Meranti - Palekbang - Pasir Puteh - Kota Bharu



Siapa tak kenal - Abg Sharil (Malakoff)


Rehat dulu - post istimewa





TV3 - menemuramah peserta




Tidak ketinggalan CEO & Chif Marshal




Hebat keta nih...




Main sponsor & Co-sponsor



Kayuhan lebih 500km menguji tahap kesabaran yang tinggi. Walaupun keperitan dan keletihan serta kepanasan mentari yang menanti... tetapi semua peserta dapat menamatkan kayuhan tersebut.


Tahniah kepada semua yang menjayakan kayuhan tersebut. Segala usaha dan pengorbanan serta derma yang disalurkan dapat membantu sedikit sebanyak mereka yang memerlukan. Semoga usaha ini akan berterusan dan mendapat keberkatan dan diredaiNya.

No comments:

Post a Comment